Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

torsdag 21 januari 2010

Servettdecoupage!!

Min Kära vän kom förbi igår igen *Ler*
Med sig hade hon den här fina kaffeburken till mig! *Jag tackar och bockar* Kaffet ligger redan där i :D


Jag hade hållt på med servettdecoupage 2 dagar innan o lite grejer låg framme så hon vart nyfiken. Och eftersom jag tycker det är så kul o pyssla med gott sällskap så rev jag fram kartongen med vit porslin. Koppar o fat. Tyvärr hör dom inte ihop med varandra med vad gör väl det? Det ska vara lite charmigt ;) Sen tog jag fram de servetter jag hade och sen visade jag henne hur man gör och där satt vi sen i flera timmar *skrattar* Jag fick ingen bild på hennes servis tyvärr men ni får se vad jag fick till.

2 koppar med fat till, matchande ljus, ljusfat med glascylinder.
Till salu för den delen oxå om någon skulle vara intresserad ;)


[Klicka på bilderna för att se dom större]

Jag täckte ett fat med svart o vit servett. La på ett ljus i en glascylinder och några stenar varav en jag skrivit på och klistrat fast ett hjärta på en annan. Just detta ska jag ha själv :D Men har gjort ett till likadant fat.


Servettdecoupage med en vit servett med svarta rosor på.


Mer decoupage! Älskar fatet till vänster! Alla dessa i porslin härdas i ugn och blir då dikmaskinståliga! Till höger gjorde jag decoupage på ett ljus.


Efter läkarbesök igår va mamma o jag till loppis :) I en butik brevid loppiset hittade jag dena stora vackra lykta för endast 40 kr!! Köpte den istället för ett paket cigg! Det va det värt tycer jag!! Och kolla hur fint den står i föntret intill mitt decoupagefat!


Efter att Liga provat på servettdekoupage så satte hon igång att göra en fin kruka. Först skulle hon göra den till sig själv men vartefter hon la till o tog bort saker så bestämde hon att den fick bli till hennes mamma.


Fatet till höger är oxå Ligas verk. Det står Ville och Theo på fatet o deras födelsedatum på glascylindern.


Detta vart alltså pysslat under gårdagen!
Får se vad som blir gjort idag!
Massa haklappar och dregglisar kulle jag tro ;)
Har ju fått in en hel del beställningar nu :)))

2 kommentarer:

Dreamsalive sa...

Hej!
Oj, vad du är härligt kreativ. Så mycket grejer. Hit kommer jag gärna tillbaka. :)

Meks sa...

Kjempefine ting! :-D