Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

tisdag 19 januari 2010

Målat spegeln vit!

Igår målade jag spegeln jag fått ta hem från mor o far :)

Så här så den alltså ut innan jag gjort någe på den..

Dammig o jävlig ;)

Sen började jag grundmåla den i en mörk snuskig gråbrun färg som jag fick till genom att blanda brun, mörkblå och grön. Den är lite "smutsigt" målad eftersom det inte får bli perfekt...
Närbild på den färdigmålade spegeln!
Fast bilden är tagen INNAN jag skrapat bort de lilla färg som hamnat på själv glaset o innan jag ens torkat av spegelytan hahah.. Va så ivrig för att fota den klara spegeln att jag inte tänkte mig för :D
Och så här hänger den nu i hallen precis där man kommer in!
Fast inte så där dammig förstås ;)

1 kommentar:

Emily sa...

Åhh!! Jag älskar att måla om saker så att man får den där slitna shabby-chic känslan!
Gå gärna in i min blogg och titta! ^^