Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

måndag 18 januari 2010

~Crea Diem~


Okej kära läsare!
Här kommer första inlägget som visar mitt senaste pyssel!

16 Januari föddes denna tavla till världen!
Crea Diem - som betyder 'skapa dagen' är ord som passar i mitt hem! Denna tavla gjorde jag helt i syfte att ha det själv att njuta av! Jag har även funderingar att göra några till liknande för att se om det möjligtvis går att få en liten slant för vid försäljning ;) Vad tror ni? ~Carpe Diem~ skulle vara fint på tavlan det med! Eller varför inte något helt annat som ~Hem Ljuva Hem~ / ~ DRÖM om morgondagen MINNS gårdagen LEV idag~ Ja exempel finns det nog hur mycket som helst av! Min tavla är iaf lite större än ett A4.
Till tavlan behövdes; en tavelduk, spetsband, sidenband, repsnöre och en svart penna! Jo lite lim oxå förståss :D

Samma dag som tavlan vart dessa etiketter tillverkade. Kan va skojiga o ha till mycket! Hänga på en på flaska, ljus, blomma, ram, kort, burk... Ja idéerna i mitt huvud är för många för att ens orka skriva ner allt ;)
Dessa 2 etiketter fick sin plats på teburkarna ovanför spisfläkten. Orden TE och FAVORIT.
Denna etikett hängde jag bland tulpanerna som jag fick av min kära vän! Ordet BLOMMOR.
Etiketterna är gjorda i nån slags lera som man härdar i ugn eller kokar. I o med att min lera va lite gammal så va den väldigt svår att jobba med =/ Men det gick och resultatet vart som det vart. Bokstäverna är tryckta med stämplar på den "färska" leran och till att göra hålen använde jag ett sugrör. Får se vad man hittar på med resten av etiketterna :D

Låt mig veta om du är intresserad av något!

Tack och god natt!


3 kommentarer:

monica sa...

etiketterna va jättefina.. hur gör du dem? säljer du? kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka sötisar !!!!!Säljer du dom?.ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Amanda sa...

Vad gör du dom där etiketterna av för lera? Om det nu är lera :)