Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

lördag 27 september 2014

Sytt Tischa!

Då har jag äntligen sytt det där T-shirten till Eddie! Han valde själv tygerna för länge länge sen! Beställde nog aningen för lite tyg för jag tänkte inte på att tyg krymper när man förtvättar det... Nåväl jag gjorde så gott jag kunde med den biten jag hade. Om den nu mot förmodan skulle vara för kort så får jag sprätta och sy dit en remsa, alternativt mudda.

Tyget va inge kul o hålla på med för den liksom krullade sig i kanterna och när jag testade att stryka så krullade den sig ÄNNU mer. ALLTSÅ - INTE stryka på tyg som redan krullar sig! Och i min brådska så hamnade givetvis graffiti tyget upp och ner! Tur den är så mönstrad och "kladdig" så att det knappt märks ;-)

Graffiti tyget är framsidan och spelkulorna är baksidan. En av varje tyg som ärmar. Lyckades verkligen med halsmudden! Sprättade bort storlekslappen på den gamla tischan som jag dissikerade och sydde fast den på den nya! Orkade inte inviga tvillingnålen så jag körde en våffelsöm över fållarna.

Imorgon har Eddie barnkalas på badhuset dit han har bjudit sina vänner och då ska han få bland annat denna! Jag hoppas att den passar och att han gillar den!

Inga kommentarer: