Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

måndag 22 september 2014

Pyssel!

Hemma i vårat vardagsrum så har vi en krok i taket ovanför tv'n (har ringat in den på bilden). Den är så tråkig att titta på och jag har testat hänga olika saker där utan att känna mig nöjd. För en längre tid sedan så fick en idé och nu tänkte jag testa mig fram! Har sedan länge en väldigt liten lampskärmsstomme och den är så liten att den aldrig passat någon lampa jag har. Jag tänkte mig nån form av mobil.

Idag har jag rotat bland mina flyttartonger (har inte prioriterat att packa upp dom ännu för vardagen tar så mycker tid och energi) som är proppfulla med gammalt "bråte" som jag samlat på mig under alldeles för många år ;-)

Lite vit lakansväv, band (både virkade, satin o bomull), nål o tråd, pärlband mm.. hittade en liten kartong med prismor i kristallglas som jag fått av min mamma för några år sedan då hon kasserade en trasig kristallkrona. Pärlor råkar jag ju ha i massor eftersom jag ibland får för mig att göra smycken. Tror att jag kan ha användning av dessa med :-) Kanske göra tre pärlänglar o hänga i mitten som får symbolisera mina tre prinsar ♡

Nu så önskar jag bara att barnen ska bli lite trötta o sova lunch så jag kan påbörja det hela :-D

Inga kommentarer: