Bloggen har haft en låååång lång paus så ni får ursäkta att det finns inlägg som inte längre är aktuella (saker till försäljning tex!). Jag pysslar numera för eget bruk med enstaka undantag. Jag hoppas kunna hålla denna blogg vid liv för diverse pyssel =)

lördag 19 juli 2014

Ny lampskärm

Det blir säkert mycket VITT som visas här! Jag har snöat in på det här med vitt, lantligt, lite nytt och nött blandat.

Hade en gammal lampskärm som va invirad i bred organzaband. Bandet hade lossnat lite här o var och såg inte så jäkla snygg ut. Så jag började "skala av" skärmen samtidigt som jag rullade in flera meter band hahah.. Jo givetvis ska det återbrukas vid något annat pysseltillfälle ;-)

Sen tog jag lakansväv och rev i remsor i den bredden jag ville ha och sen mätte jag hur lång jag ville att varje remsa skulle vara. När jag hade en hel bunt så satte jag igång med att fästa varje band med en dubbelknut upptil. Det va ett jäkla pysslande och pusslande men i slutändan va det helt klart värt all möda!

Inga kommentarer: